Про мене

Моє фото
Допомогаю у вирішенні задач з кримінального, кримінального процесуального права, цивільного, цивільного процесуального права, господарського, господарського процесуального права, аграрного, земельного, екологічного права, міжнародного права, сімейного права, нотаріату, адміністративного права, адміністративного процесуального права, конституційного права, фінансового, податкового та інших галузей права та інш. тел. /вайбер/тегеграм: 098-017-17-25 або: https://t.me/AndreyJurisprudent

четвер, 11 липня 2019 р.

Задачі з конституційного права (1)

Задачі з конституційного права 


За Конституцією України КСУ складається з 18 суддів. Верховна Рада України призначила 6 суддів, Президент України призначив 6 суддів, а у зв'язку із затримкою зі скликанням з'їзду суддів 6 посад суддів залишилися вакантними. З метою забезпечення функціонування КСУ Президент видав Указ про тимчасове призначення на вакантні місця ще 6 суддів до їх затвердження на з'їзді суддів України. Проаналізуйте ситуацію і дайте правову оцінку формуванню складу КСУ.



Охарактеризуйте форми звернення до Конституційного Суду України - конституційне подання та конституційне звернення. Хто має право їх подавати, з яких питань та яких вимог потрібно дотримуватись при їх складенні ?




Працівниками управління комунальною власністю (спільною власністю територіальних громад) обласної державної адміністрації було прийнято рішення про утворення осередку однієї із зареєстрованих в Україні політичних партій у цьому управлінні. Інші працівники управління, які не є членами цієї політичної партії, виступили проти такої ідеї по тій причині, що вказана політична партія не представлена в обласній раді, і запропонували утворити осередок іншої політичної партії - яка має більшість депутатських мандатів в обласній раді. Проаналізуйте ситуацію та дайте конституційно-правову оцінку діям працівників облдержадміністрації.



Верховна Рада України внесла зміни до Закону про об'єднання громадян, якими запроваджено норму щодо заборони членства в громадських організаціях осіб, які не є громадянами України, а також обмежила членство в таких організаціях віковим цензом (16 років). Чи є правомірними такі зміни ? Чи відповідають такі положення закону Конституції України ? Які межі втручання держави у сферу громадянського суспільства ? Чим вони визначаються ?



У підручниках з історії України, рекомендованих Міністерством освіти, науки, молоді та спорту, інформація про новітній період історії Української держави подана під ракурсом орієнтованості на європейські стандарти демократії та гарантованості прав людини. При цьому дається критичний аналіз радянської доби історії України. Як ви вважаєте, чи не порушується при цьому конституційна заборона визнавати будь-яку ідеологію як обов'язкову (ч.2 ст.15) ? Чи має місце у даному випадку порушення Конституції, ... закону ?




На території одного з сіл Львівської області знайдена чорношкіра новонароджена дитина. Місце народження дитини, її батьки, зокрема їх громадянство невідомі. Яким чином вирішуватиметься питання її громадянства ?


Після нелегального перетину кордону на територію України потрапила сім'я з двох осіб без громадянства. Вже на території України у них народилася дитина. Чи буде надано такій дитині громадянство України ?


Громадянин Білорусії подав зобов'язання припинити іноземне громадянство та заяву про набуття громадянства України, пославшись при цьому на те, що він під час Другої Світової Війни, народився на території Рейхскомісаріату Україна. Чи будуть наведені обставини підставами для реєстрації такої особи громадянином України за територіальним походженням ? При підготовці відповіді візьміть до уваги конституційно-правовий статус УРСР.



Громадянин України за вчинене на шкоду суверенітетові України шпигунство та надання іноземній державі допомоги в проведенні підривної діяльності проти України засуджений до позбавлення волі строком на 10 років. Однією з фракцій Львівської обласної ради направлено звернення до Президента України про позбавлення вказаної особи громадянства України. Як повинен вчинити Президент в такому випадку ?


У правилах прийому на навчання один із ВУЗів визначив, що прохідний бал на філологічний факультет складає 150, на історичний - 160, на юридичний - 170. Подаючи документи до приймальної комісії, абітурієнт одночасно подав скарги на ім'я ректора ВУЗу та міністра освіти про порушення його конституційного права на освіту, оскільки він мав намір вступати на юридичний факультет, але набрав всього 168 балів. Чи має місце у даному випадку звуження змісту або обсягу суб'єктивного конституційного права. Що слід розуміти під звуженням змісту прав і свобод особи ? Розв'язуючи задачу, використайте правову позицію Конституційного Суду України, що міститься у п 4 мотивувальної частини Рішення №8-рп/2005 від 11 жовтня 2005 р. (справа про рівень пенсії і щомісячного довічного грошового утримання).



Громадянка К. звернулася до юридичної консультації із питанням, чи може вона звернутися до суду із вимогою захистити її право на отримання матеріальної допомоги за місцем праці у зв'язку із незадовільним матеріальним станом. Зміст отриманої нею відповіді зводився до того, що система прав та свобод людини і громадянина не включає права на отримання матеріальної допомоги, оскільки воно не передбачено Конституцією, тому громадянці К. порадили до суду не звертатися. Чи є компетентною така відповідь ? Чи тотожними є поняття «система прав та свобод особи» та «система конституційних права та свобод особи» ? Чи містить Конституція України вичерпний перелік прав та свобод людини і громадянина ? Чи існують юридичні засоби захисту тих прав та свобод, які Конституцією не закріплені ?


Рішенням районного суду громадянину Н. було відмовлено у позові щодо включення його у списки виборців, чим, на його погляд, порушено його право вільно обирати (гарантоване ст. 38 Конституції України). Заявивши, що більше не довіряє судовій системі України, громадянин Н. звернувся до Європейського суду з рав людини з вимогою захистити його порушене право. Яке рішення прийме вказаний орган у даній справі ? При вирішення завдання посилайтесь на відповідні положення Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод. Запропонуйте свій варіант захисту порушеного конституційного права.


Визначте, якими із наведених конституційних прав та свобод не можуть користуватися іноземці та апатриди, що перебувають в Україні на законних підставах:
~ право на життя ~ право на повагу до його гідності
~ право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації ~ право на свободу та особисту недоторканність ~ право на недоторканність житла
~ право брати участь в управлінні державними справами ~ право на таємницю листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції ~ свобода пересування,
~ право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації ~ право на вільний вибір місця проживання,
~ право вільно залишати територію України
~ право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів ~ право на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї ~ право на працю ~ право на страйк ~ право на відпочинок ~ право на соціальний захист
~ право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування ~ право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань
~ право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю ~ право на свободу світогляду і віросповідання ~ право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом ~ право на безпечне для життя і здоров'я довкілля ~ право на освіту


Батьки громадянина Канади народилися на території України та виїхали до Канади ще до народження сина. Натомість, вказаний громадянин, який народився на території Канади, не вважає себе українцем та не визнає Україну батьківщиною свого етнічного походження. Дайте відповідь, чи може така особа набути статусу закордонного українця ?




Один із народних депутатів України вніс до Верховної Ради законопроект щодо зміни території України (передачі частини земель селища Закарпатської області Республіці Угорщина). Чи має право Верховна Рада прийняти закон з указаного питання ? чи може це питання вирішуватися Верховною Радою України іншим чином ? Хто є суб'єктом прийняття рішень щодо зміни території України і у якій формі це має відбуватися ?



Ініціативна група громадян - жителів міста Рівне - звернулася до Тернопільської міської ради з ініціативою розглянути на засіданні міської ради питання про перейменування міста. Секретар міської ради відмовив, посилаючись на те, що вирішення цього питання не входить до компетенції міської ради. Чи правомірною є відмова секретаря ради ? Які суб'єкти уповноважені вирішувати питання про перейменування міст ? Чи можуть виникнути труднощі у перейменуванні у зв'язку із тим, що місто Тернопіль є обласним центром (перелік областей міститься у ч.2 ст. 133 Конституції України) ?

Депутати Львівської міської ради розробили проект закону про особливий статус міста Львова. У ньому було передбачено особливості здійснення економічно-господарської та інших видів діяльності, фінансування, управління тощо. Чи може бути прийнятий вказаний закон Верховною Радою України ?



Ініціативна група громадян звернулися до Центральної виборчої комісії із заявою про призначення всеукраїнського референдуму з питання зменшення розміру ввізного мита на автомобілі іноземного виробництва, випущені до 2008 р. у своїй заяві вони зазначили, що зібрали на підтримку проведення референдуму


Чи матиме право Президент України припинити повноваження Верховної Ради України в разі порушення ВРУ Конституції та законів України, зокрема порушення народними депутатами принципу особистого голосування, відмову розглядати законопроекти, визначені невідкладними тощо ?


Кабінет Міністрів України, в межах своїх повноважень, прийняв Постанову, яка не суперечить чинному законодавству. Натомість Президент України своїм Указом скасував дану постанову. Дайте правову оцінку Указу Президента.




Назвіть повний перелік осіб, які мають право звернутися з позовною заявою про дострокове припинення повноважень народного депутата України в разі невиконання ним вимог щодо несумісності.





Народні депутати України, що були обрані відповідно до чинного Закону за мажоритарно-пропорційною виборчою системою в одномандатних виборчих округах, після складення присяги виявили бажання утворити декілька депутатських фракцій. Проте їм не вдалося цього зробити, оскільки вказані народні депутати не були членами тих політичних партій, які представлені у Верховній Раді України, а відповідно до чинного Закону «Про Регламент Верховної Ради України» депутатські фракції формуються на партійній основі народними депутатами, обраними за списком політичних партій, які за результатами виборів отримали депутатські мандати (ст. 58).
Чи порушені конституційні права народних депутатів України ? Чи відрізняється правовий статус народних депутатів України, обраних за списками кандидатів політичних партій (пропорційною виборчою системою) від правового статусу народних депутатів, обраних в одномандатних округах (мажоритарна виборча система) ? Які шляхи вирішення даної проблеми ?


Перерахуйте умови формування депутатських фракцій у Верховній Раді України. Які правові наслідки недотримання цих умов ? Які органи чи посадові особи уповноважені слідкувати за їх дотриманням ?


Проаналізуйте фракційну структуру чинної Верховної Ради України. Чи усі народні депутати України поточного скликання Верховної Ради України є членами фракцій ? Чи є конституційним невходження народного депутата України до жодної парламентської фракції ? Відповідь обґрунтуйте з посиланням на відповідні положення правових актів.



Виборці одного із одномандатних виборчих округів висловили народному депутату України, обраному у їхньому виборчому окрузі, своє прохання щодо капітального ремонту дороги районного значення, що сполучає низку населених пунктів із районним центром. Таке прохання було озвучене у вигляді своєрідного «наказу виборців». Народний депутат відповів, що з моменту складення ним присяги він вже не є представником свого виборчого округу, а представником народу України, тому навряд чи виконає це прохання. Дайте характеристику правовідносинам між народним депутатом України та виборцями виборчого округу, у якому він обирався. Чи існує інститут наказу виборців за чинним законодавством України. Чиїм представником вважається народний депутат України ? Якому виду представницького мандату притаманний такий вид правового зв'язку між виборцями та представником ?


Виборці одного із одномандатних виборчих округів вирішили позбавити народного депутата України, обраного у їхньому окрузі, депутатського мандата у зв'язку із невиконанням передвиборних обіцянок. Чи існує юридичний механізм позбавлення народного депутата депутатського мандата ? Які правові підстави передбачає для цього конституційне законодавство ? Чи зможуть виборці, відповідно до чинного законодавства, здійснити своє бажання ? Яке ваше ставлення до інституту відкликання депутата ?












Немає коментарів:

Дописати коментар